Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Bosted : Oslo
Registration date : 31.08.2008

Det Nye Star Wars Spillet Empty
PosteTema: Det Nye Star Wars Spillet   Det Nye Star Wars Spillet Icon_minitimeLør Okt 11, 2008 5:41 pm

Legger ut en tråd om det nye star wars spillet, imed at det har noe med film å gjøre. santa
______________________________________________________________________

Jeg innrømmer det. Min svakhet for Star Wars kan ikke legges lokk på. Som en del av den yngre garde opplevde jeg Star Wars for første gang på VHS, således de tre første og siste filmene, og ble trollbundet. Lyssabler, akrobatikk, romskip, intrikate familiedrama og merkelige navn tilknyttet enda merkeligere fjes. Dette universet fascinerte meg nærmest ned av stolen. Kraften ble en del av meg. Yoda ble det store symbolet. Det har gått en stund siden den tid, og selv om den innledende magien har falmet, finnes det fortsatt en gnist.
Stjernekrigen har selvfølgelig blitt melket til den store gullmedalje. Merkevaren har ekspandert og ekspandert. Det finnes samlefigurer, klistremerker, toalettpapir og dørslag. Og selvsagt spill. Omtrent helt siden spillmediets Big Bang har Star Wars eksistert som digital underholdning, der det startet med Star Wars: The Empire Strikes Back på Atari 2600. Videre har det blitt spillmatisert innen diverse sjangere som både sanntidsstrategi, førstepersonsskyter og rollespill, hvorpå sistnevnte har høstet mest anerkjennelse med blant annet fabelaktige Knights of The Old Republic.

Om det nye spillet:

Som tittelen tilsier er det denne gangen Kraften som står i fokus. Ikke den rene og uskyldige versjonen som på sitt beste kan skuffe Stormtroopers noen ømme centimeter frem mot kanten av et stup, men den uraffinerte, destruktive energien som slenger alle og enhver veggimellom. Aldri før i et Star Wars-spill har man opplevd Kraften i så stor skala, og nå som inntrykkene er innprentet og klare for trykk, kan jeg med hånden på kontrollen si: det var jammen på tide.

Lucasarts har syslet en stund med den nye fysikkmotoren Euphoria. Den innebærer ikke bare naturlig kollisjonsreaksjon som for eksempel «ragdoll», men naturlig oppførsel i form av selvprevensjon. Faller figuren din, vil vedkommende prøve å støtte seg. Blir figuren din sendt gjennom luften, vil vedkommende prøve å ta for seg når bakken imøtekommer. Vi har sett Euphoria i aksjon i Grand Theft Auto IV, det første spillet som benyttet seg av teknologien, og vi vil se det i Star Wars: The Force Unleashed. Dette betyr et helt nytt syn på Kraften og Jedi generelt, for her er teknologien en sann bærebjelke.

Slik starter det:

Men for å begynne der alt begynner: Darth Vader er i siget. Hele historien foregår mellom Episode III og Episode IV, altså mellom Sithenes hevn og Det nye håpet. Galaksen er, som den alltid har vært, i opprør. Imperiet behandler universet som sin egen lekeplass og søker stadig mer makt. Darth Vaders pilegrimsreise består av å utslette de gjenværende truslene mot Imperiet, nemlig Jedier, alt på kommando av mørkemannen og diktaturets leder Darth Sidious. I sin seneste nedslakting av nok en edel Jediridder møter imidlertidig Darth Vader på et barn – den nylig drepte jediens sønn. Om det er i et stikk av medfølelse eller behov for en personlig tjener vet jeg ikke, men Vader tar til seg gutten og lærer ham opp. Til tross for Darth Sidious' formaninger om å gjøre det motsatte.

MVH
Aleksander sunny
Til Toppen Go down