Manusforfatteren Hudson Milbank lider av akutt depersonalisering. Han er så fremmedgjort fra sitt eget liv at han får kronisk deprimerte til å virke lystige.
Hudson bor alene, ser på Golf-kanalen dagen lang, klarer ikke å få forhold til å vare, nasker i butikken for å få adrenalinkick, frykter at å tenke på farens død vil føre til at ting skjer, avskyr sin mor og er generelt sprø som en kjeks. Besatt av den underliggende tristheten som fyller hans elendige eksistens er Hudson i helvetet, men han tror at hans lange rekke av bedrøvelig utilfredsstillende og gjensidig selvdestruktive forhold er slutt når SARA snubler inn i livet hans. Han vet at hun kan redde ham. Hun vet at han må redde seg selv. Sammen kan de redde hverandre.
Matthew Perry gjør rollen som den psykopatiske Hudson Milbank i denne filmen. Han klare fullt og helt å løsrive seg fra Chandler Bing-rollen.
Jeg hadde store forventninger da jeg pakket ut denne av embalasjen fra enjoy.com og satte den i dvd spilleren. Det første som slo meg var at voiceover effektene var elendige, kameraføringene ustabile og manuset fantastisk! Et så godt manus skal du lete lenge etter. En kjempe bra idè som DESVERRE ødelegges av regien og dårlig skuespill fra Mary Steenburgen og Lynn Collins. Kevin Pollack og Matt Perry er begge fantastiske i rollene som manusforfatterene og bestekompisene.
At Goldberg selv står for regien er horribelt og usmakelig. Komedie sjangeren blir ødelagt av plutselige, dramatiske voiceover effekter.
Dialogene er det beste jeg har hørt av denne type film og manuset er helt genialt. Goldberg hadde sittet på en gullgruve, om han ikke hadde tatt regien selv.
NUMB
med MATTHEW PERRY, MARY STEENBURGEN, KEVIN POLLACK, LYNN COLLINS
executive producers MATTHEW PERRY, MARY ALOE
regi HARRIS GOLDBERG
manus HARRIS GOLBERG