Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


 
IndeksLatest imagesBli MedlemLogg Inn

 

 Den siste revejakta

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Marius
Moderator
Moderator
Marius


Antall Innlegg : 171
Bosted : Oslo
Registration date : 01.09.2008

Den siste revejakta Empty
PosteTema: Den siste revejakta   Den siste revejakta Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 10:49 pm

- Noia er når man tror at noen følger etter deg, men når du veit det, da er det noe annet, ikke sant?, sier Carl i Den siste revejakta. Hippienes tiår går mot slutten og 80tallet nærmer seg med stormskritt. Carl (Kristoffer Joner) og Robert (Nicolai Cleve Broch) er to sløye typer som lever i harmoni med verden rundt seg og lar livet passere i en evig hasjrus. De tjener sine slunkne grunker på småsalg av tjall, og mener selv at de sørger for livsnødvendig påfyll til en lidende befolkning.

Etter tidenes verste tørke i Oslos gater står de to nå foran det siste store kuppet: 45 kg høykvalitets nepalsk hasj skal spres og gjøre Carl og Robert steinrike. Endelig skal drømmen om hippiekollektiv på landet realiseres! Men så dukker Glenn (Kåre Conradi) opp, en finansiell bakmann med ambisiøse jappeplaner. Carl og Robert vekkes fra sin sløve harmoni og må kjempe tilbake. Utstyrt med afghanerpels, ghettoblaster og en sliten Peugeot, står de foran en heseblesende, dramatisk og hysterisk morsom tripp gjennom Oslos underverden og like til Finnskogen.


Da jeg hadde satt meg ned i kinosetet og utallige ganger bedt mannen ved siden av meg om å legge på telefonen han snakket i kunne jeg endelig nyte denne filmen som jeg har gledet meg til hele sommeren. Jeg hadde akkurat blitt ferdig med boken og var redd filmen skulle ødelegge de flotte bildene jeg hadde i hodet etter å ha lest den. Sånn ble det ikke, filmen ga meg beskrivelsen av Carl og Robert slik jeg forestilte meg og ga liv til denne fantastiske romanen. Ulrik Imtiaz Rolfsen's skildring av Oslo seint på 70 tallet er fantastisk, manuset er desverre litt for tynt til at den får topp karakter, men Ulrik Imtiaz Rolfsen var helt klart rett mann for dette prosjektet! Eva Isacksen var ikke rett kvinne til Pelle og Proffen, men det hadde Rolfsen vært, eh altså rett mann.

Den siste revejakta 33d9p90




Den siste revejakta Fb00hu

Regi: Ulrik Imtiaz Rolfsen
Foto: Gaute Gunnari
Manus: Thomas Seeberg Torjussen, Mette Marit Bølstad
Skuespillere: Kristoffer Joner, Nicolai Cleve Broch, Kåre Conradi, Gard Eidsvold, Bjørn Sundquist

Den siste revejakta 2u9helh
Til Toppen Go down
http://www.mspproductions.tk
KrisBl
Moderator
Moderator
KrisBl


Antall Innlegg : 400
Age : 33
Registration date : 31.08.2008

Den siste revejakta Empty
PosteTema: Re: Den siste revejakta   Den siste revejakta Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 10:50 pm

Kunne ikke vært mer enig Wink
Den beste norske filmen jeg har sett. Bare "Fritt Vilt" som kan matche denne filmen!
Til Toppen Go down
Tyler Durden
Amatør
Amatør
Tyler Durden


Antall Innlegg : 35
Age : 35
Registration date : 01.09.2008

Den siste revejakta Empty
PosteTema: Re: Den siste revejakta   Den siste revejakta Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 10:52 pm

Ser skikkelig dårlig ut, norsk film er bare tull.
Til Toppen Go down
KrisBl
Moderator
Moderator
KrisBl


Antall Innlegg : 400
Age : 33
Registration date : 31.08.2008

Den siste revejakta Empty
PosteTema: Re: Den siste revejakta   Den siste revejakta Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 10:54 pm

Tyler Durden skrev:
Ser skikkelig dårlig ut, norsk film er bare tull.
Nei, det er 2 filmer som er ganske bra fra Norge.
Det er de jeg har nevnt over ditt svar Wink
(Fritt Vilt og Den Siste Revejakta) bounce
Til Toppen Go down
Aleksander
Administrator
Administrator
Aleksander


Antall Innlegg : 221
Age : 30
Bosted : Oslo
Registration date : 31.08.2008

Den siste revejakta Empty
PosteTema: Re: Den siste revejakta   Den siste revejakta Icon_minitimeLør Sep 06, 2008 12:32 am

Nei! Jeg lo meg ihjel av filmen, dne var drit bra! Jeg anbefaler den på det høyeste!
Det var de rette skuespillerene til filmen!
Til Toppen Go down
http://www.movieworld.niceboard.net
Sponsored content





Den siste revejakta Empty
PosteTema: Re: Den siste revejakta   Den siste revejakta Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Den siste revejakta
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Den Siste Revejakta

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: FilmSnakk :: FilmAnmeldser-
Gå Til: