| The Dark Knight | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Marius Moderator
Antall Innlegg : 171 Bosted : Oslo Registration date : 01.09.2008
| Tema: The Dark Knight Tir Sep 02, 2008 12:12 pm | |
| HANDLER OM: Filmen starter der «Batman Begins» slutter: Batmans opphav er altså gitt. Batman og politisjefen James Gordon har et forholdsvis oversiktlig forhold til Gothams forbrytere.
Men så dukker mesterhjernen Jokeren opp; fullstendig uberegnelig, totalt uinteressert i «normale» vurderinger, både som skurk og menneske. Han skal bare ha det moro - etter egne normer: Sadistisk, destruktiv, manipulerende, kaoselskende, ravgal bak en vanvittig og utflytende klovnemaske. Helvete - bokstavlig talt - er løs!Strålende skuespiller prestasjoner, vanvittige effekter er bare noe av det den nye Batman filmen har å by på. Christian Bale er perfekt i rollen som Batman, og desverre avdøde Heath Ledger gjør her sitt livs rolle som Jokeren. Men det er ikke bare disse som fortjener ros, Christopher Nolans regi sitter som et skudd, manuset er helt fantastisk og fremføres med følelser og innlevelse. Jeg vil ikke gi denne filmen noe negativ kritikk, den har alt! Mer tror jeg heller ikke jeg skal si noe mer i den anledning. FANTASTISK!!! En sjangerfilm som «The Dark Knight» kunne ha vært i forhold til forventningene, ville tatt lett på et tema som vold. Det gjør denne filmen ikke. Se bare på Batmans sår og arr! Og uansett hvor mørk og negativ hele filmen i perioder kan virke: Her er strimer av håp, her er helt alminnelige mennesker som velger humanitet fremfor mobb-eksesser. Jeg var uhyre fascinert av «Batman Begins». «The Dark Knight» er enda bredere, dypere og bedre. Det var ting jeg irriterte meg over underveis. Og da filmen sluttet, var det elementer - særlig mot slutten - som jeg syntes var unødvendig utbrodert. Etter noen timer med filmen i hodet, kverner den rundt med uforminsket styrke. Irritasjonen har vist seg å ha en hensikt; de detaljerte avslutningsscenene helt nødvendige for hva filmen selv ønsker å være. Kort sagt: Jeg har ingen vektige motforestillinger; jeg er bare mektig imponert! regi: Christopher Nolan manus: Jonathan Nolan, Christopher Nolan med: Christian Bale, Heath Ledger, Morgan Freeman, Gary Oldman | |
|
| |
KrisBl Moderator
Antall Innlegg : 400 Age : 34 Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: The Dark Knight Tir Sep 02, 2008 7:58 pm | |
| Helt enig med karakteren! Denne filmen slår alle dagens filmer med mils avstand Har sett den 4 ganger på kino (To av dem i storsalen ) | |
|
| |
Aleksander Administrator
Antall Innlegg : 221 Age : 30 Bosted : Oslo Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: The Dark Knight Tir Sep 02, 2008 8:53 pm | |
| Gleder meg mer og mer til å se filmen! | |
|
| |
KrisBl Moderator
| Tema: Re: The Dark Knight Søn Okt 19, 2008 12:50 am | |
| - Aleksander skrev:
- Gleder meg mer og mer til å se filmen!
Du har fått sett den nå eller Aleksander? | |
|
| |
Aleksander Administrator
Antall Innlegg : 221 Age : 30 Bosted : Oslo Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: The Dark Knight Søn Okt 19, 2008 6:42 pm | |
| Uff... Nei, uheldigvis har jeg hatt nok med filming,skole og trening at jeg ikke har hatt tid til å fått sett den, men jeg skal desidert kjøpe den på DVD og se den på 47" tv med hjemme kino annlegg | |
|
| |
KrisBl Moderator
| Tema: Re: The Dark Knight Søn Okt 19, 2008 9:47 pm | |
| - Aleksander skrev:
- Uff... Nei, uheldigvis har jeg hatt nok med filming,skole og trening at jeg ikke har hatt tid til å fått sett den, men jeg skal desidert kjøpe den på DVD og se den på 47" tv med hjemme kino annlegg
Hehe, jaok... Ja, den skal desidert kjøpes på DVD! | |
|
| |
Jallizz Amatør
Antall Innlegg : 44 Age : 32 Bosted : Nybergsund / Trysil / Hedmark Registration date : 31.08.2008
| |
| |
KrisBl Moderator
| Tema: Re: The Dark Knight Tor Okt 30, 2008 1:41 am | |
| | |
|
| |
Jallizz Amatør
Antall Innlegg : 44 Age : 32 Bosted : Nybergsund / Trysil / Hedmark Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: The Dark Knight Tor Okt 30, 2008 1:50 am | |
| jepp det er digg. hjemme kino annleg forsterker opplevelsen litt det også Gleder meg til å se den | |
|
| |
KrisBl Moderator
| Tema: Re: The Dark Knight Tor Okt 30, 2008 5:08 pm | |
| | |
|
| |
Jallizz Amatør
| Tema: Re: The Dark Knight Man Nov 03, 2008 2:19 pm | |
| har ikke råd til å kjøpe den da. men som jeg pleier å si "der det fins bestemødre, fins det håp" | |
|
| |
KrisBl Moderator
| Tema: Re: The Dark Knight Fre Nov 07, 2008 1:08 am | |
| | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: The Dark Knight | |
| |
|