Marius Moderator
Antall Innlegg : 171 Bosted : Oslo Registration date : 01.09.2008
| Tema: Varg Veum - Kvinnen I Kjøleskapet Tir Sep 02, 2008 2:01 pm | |
| Trond Espen Seim er tilbake som privatetterforskeren Varg VeumVeum blir satt på en sak om å finne en forsvunnet medarbeider for et internasjonalt oljeboringsselskap. Medarbeideren Arne er sporløst forsvunnet, og når Veum sjekker Arnes leilighet, finner han en død kvinne uten hode i kjøleskapet. Politiet dras inn i saken, men Veum får et forklaringsproblem når liket er vekk… kvinnen i kjøleskapet er en nokså merkelig tittel, og man ser med en gang hva den handler om. Vi blir kastet inn i handlingen fra første scene da Varg Veum leter etter offeret for en forsvinningssak han har blitt satt på, men når Veum finner en kvinnekropp i kjøleskapet til offeret blir han innviklet i en annen sak.
Alexander Eik, kjent fra filmer som Kvinnen i mitt liv osv. legger til mer humor og action, vi får også se mye mer av Bergen som er en fantastisk by og sikkert perfekt for locations. Trond Espen Seim og Bjørn Floberg viser her virkelig fram sine skuespillferdigheter som hendholdsvis Hamre og Veum, som selvfølgelig er på hverandre med vittige komentarer og kjappe vitser som avfyres til høyre og venstre. Med Alexander Eik får vi servert en, jeg har lyst til å si action-komedie-thriller og morsomme actionfilmer trenger vi i Norge!Den har også selvfølgelig sine svakheter og kan til tider bli rotete som gjør at det blir vanskelig å følge med. Manuset er ikke helt på topp heller, selv om det inneholder morsomme dialoger og ikke minst Gunnar Staalesens bok i filmformat.Dennis Storhøi er også å se i en liten rolle som sjef for oljeboringselskapet. Dette gjør han bra.regi: Alexander Eik manus: Lars Skorpen foto: Tore Vollan med: Trond Espen Seim, Bjørn Floberg, Dennis Storhøi produsenter: Jonas Allen, Peter Bose | |
|
Aleksander Administrator
Antall Innlegg : 221 Age : 30 Bosted : Oslo Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: Varg Veum - Kvinnen I Kjøleskapet Tir Sep 02, 2008 8:57 pm | |
| Den skal jeg se, men selvfølgelig er "Varg Veum - Falne Engler" den aller beste varg veum filmen jeg har sett! Har som et mål å se alle, men denne her kommer rett på DVD, så får heller se den på 42' tommers tv. Trond Espen Seim gjør fabelaktig jobb som Varg Veum! Han er den eneste som kunne ha spilt den rollen. Jeg har selv kun lest "Varg Veum - Bitrebloster" av alle varg veum bøkene og må nesten selv si at bøkene og filmene er like bra. MVH Aleksander
Sist endret av Aleksander den Lør Okt 11, 2008 5:14 pm, endret 1 gang | |
|
Aleksander Administrator
Antall Innlegg : 221 Age : 30 Bosted : Oslo Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: Varg Veum - Kvinnen I Kjøleskapet Lør Okt 11, 2008 5:13 pm | |
| Vil bare si ifra at den nye varg veum kommer på dvd den 15/10/08 | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: Varg Veum - Kvinnen I Kjøleskapet | |
| |
|