Marius Moderator
Antall Innlegg : 171 Bosted : Oslo Registration date : 01.09.2008
| Tema: No Country For Old Men Tor Sep 04, 2008 7:53 pm | |
| Tommy Lee Jones er selvfølgelig fantastisk og brilliantPå grensen mellom Texas og Mexico nærmest faller Llewellyn Moss (Josh Brolin) over resten av en mislykket narkosmugling: En masse meget blodige lik og en veske full av penger.
NO COUNTRY FOR OLD MEN er en fengslende ny thriller fra Academy-prisvinnerne Joel og Ethan Coen, basert på bestselleren av Cormac McCarthy.
Historien begynner når Llewelyn Moss (Brolin) finner en lastebil omgitt av døde menn. Et lass med heroin og to millioner dollar i kontanter er fremdeles bak i bilen. Når Moss tar pengene, utløser han en kjedereaksjon av katastrofal vold, som ikke engang loven, personifisert gjennom den aldrende, desillusjonerte Sheriff Bell (Jones), kan kontrollere. I det Moss prøver å styre unna forfølgerne sine, spesielt en mystisk superhjerne som flipper mynt om menneskeliv (Bardem), blottlegger filmen kriminalitetens vesen i USA og fremhever den ved å jamføre urgamle temaer fra bibelen med de blodige nyhetsoverskriftene fra dagens aviser.
Tommy Lee Jones (Sheriff Bell), en av de mest suksessrike og etablerte skuespillerne i Hollywood, gir enhver film han er med i et eget særpreg. Han fikk Oscar-prisen for beste birolle og Golden Globe-prisen for beste skuespiller i "Jaget" i 1994. Tre år før ble han nominert for første gang til Oscar-prisen for filmen "JFK - saken fortsetter". Jones har medvirket i filmer som "Men In Black", som ble årets største kassasuksess i 1997, "Bortført", "The Hunted", "Natural Born Killers", "Mord på kreditt" og "US Marshals". I 1995 debuterte han som regissør for fjernsynsfilmen "The Good Old Boys". I 2005 regisserte og spilte han hovedrollen i filmen "Three Burials of Melquiades Estrada". Jones har også hatt suksess med roller i serier som "The Executioner's Song", som han fikk Emmy-prisen for og "Lonesome Dove", som han fikk både Emmy- og Golden Globe-prisen for.
Javier Bardem (Anton Chigurh) er den første spanjolen som er blitt nominert til Academy-prisen for beste skuespiller.No Country for Old Men er mer enn bare det hverdagslige gjennomsnittlig thriller. Den plotline av denne filmen virker ganske gjennomsnittlig, gjennomsnittlig joe stumbles over noen av narkotika penger som ikke er hans og bestemmer seg for å ta det, hva kan gå galt, ikke sant? Little gjorde han vet at pengene tilhører en psykotisk morder som ikke vil stoppe på noe for å få den tilbake. Filmen kan deles opp i to serperate og svært unike deler. Den første 3 / 4 av filmen er at handlingen. Det er jam fullpakket med intensitet. En scene som involverer en av konfrontasjoner mellom jeger og byttedyr skjer om natten i et run down hotel. Denne scenen er så suspenseful og intense at jeg ikke selv ønsker å puste så jeg sett. Den beste del om denne handlingen / thriller-delen av filmen er at den er så ekte. The killer faktisk dreper folk uten å si noe søtt lite sitat før hånd. The main character er ikke uovervinnelig, som en som ser filmen vil oppdage, og kuler ikke fly om aimlessly. Jeg har sagt at hovedpersonen ikke er invicible, og som du kan gjette, er dette fordi han dør. Hans død er ikke slutten av filmen selv om det bare er i slutten av denne delen. Filmen har fortsatt mye mer å komme til. Den siste 1 / 4 av filmen er der den forsøker å hamre det punktet. De siste par scener er involverer en sidegate karakter, lensmann. Det er to lange scener for ham å diskutere hans jobb og hans beslutning om å fratre. Du senere finner ut at disse to scenene er hans drømmer. I utgangspunktet dem han sier at han måtte fratre på grunn av de siste mord han har sett. (Alle involvere psykotisk morder) Han sier kriminalitet har nettopp fått måte for voldelig i vårt samfunn. Han refererer tilbake til en tid da sheriff i byen gjorde ikke engang å bære en pistol. Han bare skrånende tar det lenger. Det er den viktigste poenget med filmen. Det kriminalitet har fått ut av kontroll i dagens samfunn i Amerika. Samlet var dette en svært god film. Det hadde en solid historien med store tegn og intens heartpounding scener, og det selv kastet en solid tema i. Hvis du er preparred til å tenke og ønsker mer enn bare noen billige thrills ville jeg definitivt anbefale denne filmen. regi: Joel Coen og Ethan Coen manus: Joel Coen og Ethan Coen med: Tommy Lee Jones, Josh Brolin Den beste filmen jeg har sett i år, og en av de beste filmene jeg har sett. | |
|
KrisBl Moderator
Antall Innlegg : 400 Age : 34 Registration date : 31.08.2008
| Tema: Re: No Country For Old Men Tor Sep 04, 2008 7:55 pm | |
| Synes at filmen var skikkelig bra selv. Men synes at filmen egentlig fortjener bare en 5'er (Vanlig vel å merke)... Dette var fra mitt ståsted | |
|
Marius Moderator
| Tema: Re: No Country For Old Men Tor Sep 04, 2008 8:11 pm | |
| Denne filmen rørte meg så jeg følte det langt nedover beinet.. Blåser i hva folk syns, dette er en sekser fra meg!!! | |
|
KrisBl Moderator
| Tema: Re: No Country For Old Men Tor Sep 04, 2008 8:20 pm | |
| - mspNumb skrev:
- Denne filmen rørte meg så jeg følte det langt nedover beinet.. Blåser i hva folk syns, dette er en sekser fra meg!!!
Hehe, skjønner det Men for meg var den ikke så bra at den ble genial (Sånn at den får seks) Men jeg sier jo ikke at den er dårlig heller så... | |
|
Marius Moderator
| |
KrisBl Moderator
| Tema: Re: No Country For Old Men Tor Sep 04, 2008 8:32 pm | |
| - mspNumb skrev:
- Nei, var vel litt kjapp der
Jaja, det kan skje den beste Men tilbake til filmen: Det med musikken. hva synes du om det? Jeg synes det faktisk passet med filmen jeg | |
|
Marius Moderator
| Tema: Re: No Country For Old Men Tor Sep 04, 2008 11:36 pm | |
| Jeg syns musikken var bra, den beste i en hesteridningsfilm siden Once Upon a Time in The West. Jeg synes though også fotografiet var utrolig bra. Særlig i den scenen inne på lensmannskontoret. | |
|
Sponsored content
| Tema: Re: No Country For Old Men | |
| |
|